Výstupy z projektu Předsudkům stop
Projekt Předsudkům stop (reg. číslo: CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000338).
Projekt měl za cíl vytvořit a pilotně ověřit inovativní didaktické postupy, které povedou v rámci školy zvýšení kvality vzdělávacího procesu, k posílení proinkluzivních prvků vzdělávání a lepší integraci dětí s odlišným mateřským jazykem. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií.
V rámci projektu jsme vytvořili a prakticky ověřili 2 metodické plány a 2 metodické příručky pro integrovaný tematický blok nazvaný osobnostní a sociální výchova (OSV) a pro tematický blok společnost a kultura (SAK), určené pro studenty a studentky 1. a 2. ročníku gymnaziálního studia. Oba metodické plány a metodické příručky byly vypracovávány po celou dobu projektu a ověřovány ve 2 desetiměsíčních cyklech. Metodické plány jsou částečně provázány a částečně se doplňují. Oba metodické plány i metodické příručky budeme využívat během následujících let a nabízíme je tímto k dispozici i dalším školám pro inspiraci.
V rámci projektu jsme také vytvořili a prakticky ověřili metodické plány a výukové materiály s prvky multikulturní výchovy pro předměty informační a komunikační technologie (IKT), výtvarná výchova (VV) a základy společenských věd (ZSV). Věříme, že multikulturní prvky ve výuce povedou k posílení inkluze v multikulturní společnosti, a to jednak prostřednictvím cíleného rozvoje sociálních a občanských kompetencí studentů a studentek a pak prostřednictvím rozvoje znalostí v oblasti lidských práv a demokracie, a to prostřednictvím porozumění světové, evropské i národní historii, jakož i tendencím v současném světě.